اشتباهات رایج کلشر های تازه وارد

در این مقاله اشتباهات رایج کلشر های تازه وارد را برای شما شرح میدهیم تا مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کلش اف کلنز

کلش او کلنز Clash of Clans (جنگ قبایل) نام یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است که در مدت زمان کمی توانست محبوبیت بسیار زیادی را در بین گیمرهای اندرویدی بدست آورد و هم اکنون دارنده امتیاز خارق العاده ۴٫۸ از ۵ در گوگل پلی است.در این بازی زیبای اندرویدی شما باید با استفاده از ابزاری که در اختیارتان قرار می گیرد دهکده خود را بسازید و آن را وسعت ببخشید. باید با استراتژی خود بر حملاتی که از دیگر قبایل علیه شما صورت می گیرد غلبه کنید و امپراطوری خود را از دست ندهید.

ویژگی های محبوب clash of clans

  • امکان دفاع از دهکده با ابزارهایی همچون توپ ها، برج ها، خمپاره ها، بمب ها، تله ها و دیوارها.
  • دریافت جم به ازای پیش بردن مراحل و یا حمله ها و کارهای عالی.
  • امکان مبارزه با پادشاه جن در مبارزات حماسی مختلف.
  • امکان بازی به صورت مولتی پلیر و چند نفره با دوستان.
  • امکان خرید تجهیزات مختلف با جمع آوری امتیاز با پیروزی در نبردها.
  • چت و ارسال پیام با دوستان و یا کاربران آنلاین سراسر جهان.
  • امکان مبارزه به کمک نیروهای متنوعی همچون کینگ بربر و کویین.
  • امکان بازی به صورت چند نفره با دوستان.
  • ساخت دهکده ای منحصر به فرد و سفارشی بصورت دلخواه.
  • نبرد با کاربران آنلاین در سراسر دنیا و کسب امتیاز برای باز کردن آیتم های جدید.
  • دارا بودن گرافیک مطلوب اچ دی به همراه صداگذاری حرفه ای.

ساختن دهکده در گوشه های مپ

در بازی کلش اف کلنز هر چقدر هم که دهکده خود را در گوشه نقشه بسازید باز هم شخصی که به شما حمله می کند می تواند از طریق چمن های کنار ساحل و یا بالای نقشه بدون این که نیاز باشد دیوار ها را خراب کند به مرکز دهکده شما حمله کند. همچنین بخاظر فشرده شدن مپ درصد تخریب دهکده شما بالا میرود پس از این نوع چینش اجتناب کنید.

ساختن دیوار های چند لایه

شاید شما هم بر این باور باشید که با ساختن دیوار های لایه لایه می توانید از حمله ی رقبای خود در امان باشید. اما این تصور کاملا غلط می باشد , دیوار های چند لایه فقط در برابر سرباز های Barbarian می توانند کارایی داشده باشند این در حالی است که شخص حمله کننده می تواند به سادگی و با چند عدد Wall Breaker تمام زحمات شما را هدر دهد. اما اگر علاقه به دبوارای لایه لایه دارید بین دیوارا تا حدی فاصله رعایت کنید و به هم نچسبانید این نوع چینش تا حدی قابل قبول است.

آپگرید کردن Town hall

سعی نکنید هر زمانی که توانستید town hall را آپگرید کنید. آپگرید کردن تاون هال باعث میشود افراد قویتر به شما حمله کنند و همچنین هنگام انتخاب دهکده های مختلف برای حمله با افراد بسیار قوی مواجه شوید که اتفاقاً دفاع خیلی قوی ای نیز دارند. همچنین در مقدار لوت شما تاثیر میگذارد. بنابراین بهتر است ابتدا تمام تجهیزات دفاعی خود را آپگرید کنید سپس نیرو ها و هیروهای خود را تا حداکثر لول ارتقا دهید و سپس Town hall را به عنوان گزینه آخر برای آپگرید انتخاب کنید.

دیوار های دهکده را ساده نسازید

این کار دهکده شما را بسیار آسیب پذیر می کند و با یک Wall Breaker به سادگی می توان از سد دیوار های ساخته شده رد شد. هچنین اگر مراقب نباشید ممکن است چند جای خالی در دهکده ایجاد کنید که شخص حمله کننده بتواند درون base شما سرباز ها را پیاده کند. البته به عنوان حقه میتوانید از این ترفند استفاده کنید و جای خالی را با تسلا و ترپ پر کنید ولی تا حدی این روش ریسک دارد. بنابر این سعی کنید دیوار های دهکده را شبکه ای بسازید و به صورت یک نواخت دور ساختمان ها دیوار نکشید. همچنین شما میتوانید با خرید جم کلش اف کلنز سریع تر پیشرفت کنید و دیوارهایتان را در یک چشم به هم زدن آپ کنید و به سرعت از دوستان و دیگر کاربران جلو بزنید.

نقاط تقاطع

خوب است هنگام دیوار چیدن نقاط تقاطع به شکل T به یکدیگر متصل باشند که آسیب کمتری برای ورود دشمن پیدا کند. نقاط اتصال به شکل X مانند برای ورود دشمن آسانتر است و می تواند فضای بیشتری برای ورود دشمن بوجود بیاورد در شکل زیر اتصالات به صورت T شکل است و یک اتصال خوب به حساب می آید.

ساختمان های دفاعی را یکجا قرار ندهید

یکی از مهم ترین های این قسمت، مورتارها هستند. به شدت از قرار دادن کنار هم این ساختمان ها خودداری کنید. چرا که به شدت نقشه شما آسیب پذیر می شود جر که با یک طلسم رعد و برق مورتارها آسیب جدی می بینند و نابود می شوند. حتی تولید کننده های الکسیر و طلا خود را هم به طور یکنواخت در چیدمان خود قرار دهید و آنها را پخش کنید و یک جا متمرکز نکنید . از مهمترین ساختمان هایی که نباید نزدیک به هم باشند اینفرنوها هستند که با نزدیکی زیاد آنها به هم دهکده شما را آسیب پذیر می کند.

معرفی انواع چیدمان در کلش آف کلنز

چیدمان ها در 4 دسته کلی طبقه بندی میشوند که به آنها اشاره خواهیم کرد. به یاد داشته باشید چیدمان مپ (نقشه) در پیشرفت شما تاثیر گذار است پس دقت کافی را در چیدمان نقشه بازی کلش اف کلنر داشته باشید. دفاعی: نقشه هایی هستند که برای حفظ کاپ (ترافی) استفاده میشوند. اغلب منابع در حاشیه هستند و بیشتر تاون هال محافظت میشود. اشتباهات رایج مپ دفاعی: در این نوع چیدمان ها اکثرا توجه کلشر ها معطوف تاون هال است و از دیگر ساختمان ها غافل میمانند به گونه ای که راحت میتوان ۵۰% از زمینشان را منهدم کرد. یا مورتار ها را چسبیده به تاون هال میچینند، در اینصورت تا زمانی که به آنها برسند بیش از نیمی از زمینشان از بین رفته است. هیبرید: نقشه هایی هستند که هیچ قاعده و قانونی برای چینش ساختمان ها ندارند.(عشقی مپ میچینن). اشتباهات رایج مپ هیبرید: این نوع چیدمان ها چندین اشتباه دارند که رایج ترین آنها در لول های پایین قرار دادن کل ساختمان ها پشت دیوار هاست که اغلب مستطیل شکل یا مربعی هستند. یا اشتباه دیگر توجه نکردن به محدوده قرمز است یعنی در چینش توجه نمیکنند و فاصله ساختمان ها را از هم زیاد میکنند در این صورت حمله کننده راحت همانجا سرباز هایش را میگذارد، البته این میتواند یک استراتژی و یک تله باشد! اشتباه دیگر هم پخش نشدن درست دفاعی هاست بطوری که یک محل دارای دفاعی قوی و محل دیگر بسیار ظعیف است. یا اینکه دیوار ها را چند لایه به هم میچسبانند که تاثیری ندارد فارمینگ: این نقشه ها برای محافظت از منابع استفاده میشوند. اشتباهات رایج مپ فارمینگ: در فارمینگ شما تاون هالتان را بیرون میگذارید تا افرادی که بدنبال کاپ بیشتر هستند تاون هال شما را بزنند و کاپ دریافت کنند درست است که منفی مییخورید ولی منابعتان حفظ میشود اما اگر نقشه خود را درست نچینید همان افراد به راحتی منابعتان را غارت میکنند. در فارمینگ اکثرا مخازن اکسیر و گلد و دارک اکسیر را کنار هم چیده و دیوار میکشند و دفاعی ها را دور تا دور آنها قرار میدهند که این کار غلطی است در این صورت راحت میتوان با حداقل نیرو یک تونل به سوی مخازنتان درست کرد. یا معادن گلد و اکسیر را با فاصله از ساختمان های دفاعی قرار میدهند که در این صورت پس از ترک زمین خود برای چند روز به یک طعمه خوب برای حمله کنندگان تبدیل میشود. وار: این نوع نقشه ها را میتوان مثل نقشه های دفاعی دانست، مهم ترین نکته که تاثیر زیادی دارد مکان قرار گیری کلن کستل و هیرو ها برای دفاع میباشد. اشتباهات رایج مپ وار: در چیدمان وار دقت خیلی مهم است باید به گونه ای زمینتان را بچینید که با حداقل نیرو نتوان از شما ستاره گرفت زیرا این مسئله فقط به شما برنمیگردد و مربوط به تمامی اعضای کلن است همانطور که اشاره شد. در وار منابع اصلا اهمیت ندارند ولی به عنوان ساختمان باید حمایت شوند کلن نیز باید در مرکزیت باشد البته به همراه تاون هال این چالشی است که باید هنرمندانه از آن خارج شوید. همچنین ما بهترین و بروزترین استراتژی های کلش اف کلنز را در مقاله ای به طور اختصاصی شرح داده ایم که میتوانید مطاله کنید  

مپ را فشرده نچینید

خیلی وقت ها هست نقشه ها و دهکده هایی را که در clash of clans می بینید تمام ساختمان های آن در داخل دیوارها قرار دارند. شاید در زمانی که در لیگ چمپیون هستید این فشرده سازی مناسب باشد اما در غیر این صورت اصلا لازم نیست اینگونه باشد و ساختمان های بیهوده را خارج از دیوارها قرار دهید و فضای خالی رو در نقشه برای سردرگمی حریف را زیاد کنید که این باعث می شود دشمن نتواند جای تله ها و بمب های شما را حدس بزند. امیداوریم که تیم ما با ارائه این مقاله کمکی در جهت بهبود و پیشرفت شما کرده باشد. سپاس از همراهی شما عزیزان.

منبع: اشتباهات رایج در بازی کلش اف کلنز

Published By
admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *